reklama

Desať prstov v akcii

Učím sa písať všetkými desiatimi prstami. Toto je už tretí pokus; prvýkrát ma to pochytilo asi pred desiatimi rokmi. Vtedy som ešte pracoval v lese. Mal som písací stroj a ťukal som poctivo do klávesov asi týždeň. Pokus skončil neznesiteľnými bolesťami chrbta, ktoré vlastne urýchlili môj odchod od lesov. Pre prsty bola táto rozcvička šokom - po píle a kálačke sa im ani náhodou nechcelo zľahka poletovať nad klávesnicou. Nanajvýš štyri prsty ma poslúchali.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Neskôr som sa s pomocou programu Deseti prsty naučil písať naslepo na numerickej klávesnici. Pri písaní čísiel som si pravú ruku rozcvičil a zistil som, že aj napriek tvrdým prstom dokážem naslepo tie klávesy triafať celkom obstojne. To bol impulz k tretiemu pokusu. A darí sa mi zatiaľ výborne. Asi po týždni nácviku som sa presvedčil, že to pôjde. Po troch už viem, že to najťažšie mám za sebou. Je to perfektný pocit, keď niekoľkými nepatrnými stisnutiami vyčarím na obrazovke vetu.Prsty a ruky si už zvykli. Po rúbaní dreva prepnú na jemný režim a na dve hodiny ich denne prinútim opisovať tisíce písmen. Bez chýb a čo najrýchlejšie. Používam kombináciu už zmieneného programu v slovenskej verzii Desiatimi prstami s freewarovým programom Píšeme všetkými desiatimi. Prvý, ktorý stojí prijateľných 399,- Sk, je náročnejší (hlavne jeho štandard režim) a cvičím si s ním poriadnu fixáciu písmen, ktorých základnú polohu som sa najskôr naučil z freewarového programu. Zhrnutie: Písalo sa fajn, pri väčšine slov som na klávesy nepozeral, o to viac chýb som našiel pri korekcii :). Môj blog momentálne trpí podvýživou, ale dúfam, že sa to za krátky čas zlepší. Idem trénovať.

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu