reklama

Tulipány na jarnom hrobe

Príspevok z kategórie Prišlo mi e-mailom nepatrí podľa 10. z 12. bodov Blogovacieho desatora na blog. Lenže, čo mám robiť, keď ma niekto pekným e-mailom poprosí o spísanie jeho príbehu? Veľmi sa mi zapáčil, a tak som ho poslúchol a uverejňujem ho. Dúfam, že sa mi to u čitateľov prepečie...Tulipány boli prvé kvety, ktoré som jej dal. Milovala tulipány. Pamätám si tú kyticu ešte aj dnes presne. Každý detail. Chodievali sme na prechádzky do Horského parku a každý by povedal, že sme šťastný mladý pár. Nebolo to celkom tak.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Náš vzťah mal malý háčik, o ktorom nikto z našich známych netušil. Kedykoľvek som chcel niečo viac ako hladkanie a bozky, stvrdla na kameň a mohol som robiť čokoľvek, vždy našla nejaký dôvod prečo nie. Prvé dva-tri mesiace som to bral (veď o to krajšie to bude potom, nie?), neskôr som bol čoraz zúfalejší. Ani nie preto, že sa mi neodovzdala celá, to by som ešte prežil. Tak som si aspoň nahováral.

Vadila mi zanovitosť, s akou mi ustavične opakovala, že každý muž s ktorým nadviazala vzťah jej ublížil. Už si dáva na chlapov veľký pozor, už sa viac nechce sklamať. Jej prvá láska ju nečakane opustila tri dni pred kompletne pripravenou svadbou kvôli inej žene. Každá ďalšia láska, alebo letmý pokus o ňu, skončil novým sklamaním.
-Už nechcem, aby ma láska bolela, vravela mi. Aj som ju chápal a snažil som sa nenástojiť. Na druhej strane ma však časom začala jej nedôvera hnevať. Cítil som sa urazený, a začínal som mať všetkého plné zuby.Na samom pokraji definitívneho konca som sa pokúsil ešte zabojovať.

-Monika, počula si už o psychickej impotencii? opýtal som sa a ani som nečakal na jej odpoveď.
-Vyskytuje u inak celkom zdravých a normálnych mužov. Príčina je jednoduchá. Jedno zlyhanie (či už pre chvíľkovú indispozíciu, nadmernú túžbu, alebo čokoľvek iné) zapríčiní veľký strach z ďalšieho zlyhania. Takto postihnutí ľudia potom nemyslia na začiatku ľúbostného aktu na nič iné, ako na to, aby opäť nezlyhali.

Vysvetľoval som jej, že ona je na tom podobne. Na začiatku každého vzťahu sa sústredí len na to, aby sa tentokrát už naozaj nesklamala a ono to vlastne zákonite skončí novým ublížením a stupňovaním strachu z nového sklamania.
-Si krásna a sympatická žena, hovoril som jej, a ja jednoducho nemôžem uveriť, že ťa chcel každý chlap, s ktorým si si začala, len zneužiť a ublížiť ti. Chyba bude aj v tebe a čím skôr si to priznáš, tým lepšie.

Jej reakcia mi ukázala, že som sa veľmi nezmýlil. Keďže bola staršia ako ja, zvykla si vystupovať ako skúsená a všetkými masťami mazaná žena. Nepáčila sa jej nová rola. Po krátkej, prudkej hádke ma poslala do čerta.
-Choď si za tou štetkou do Modry. Aj tak ti neverím, že si to skončil.Išiel som. Nemalo význam niečo vysvetľovať. Ani o "tej štetke", ani o ničom inom.
-Buď rada, neodpustil som si na záver, že ti ten hajzlík pokazil len svadbu, inak by to bol celý tvoj život. Ale ak si teraz budeš o každom myslieť, že je rovnaký, určite ti ho nakoniec, s tvojou výdatnou pomocou, aj tak pokazí.

Dva týždne sa mi neozvala. Ja som mlčal, myslel som si, že už je koniec. Potom sa ukázala v podniku, kam som chodieval. Ešte ten istý večer sme sa... mohli pomilovať. Neprišlo k ničomu. Stále mala strach a ako som si v ten večer uvedomil, nebol to len strach zo sklamania. Ona sa bála aj lásky...
-Prečo si ma..., začala, keď bolo už jasné že k ničomu nepríde.
-Chcem to až vtedy, keď si budem istý, že potom túžiš rovnako ako ja.
V tom momente nehlučne, ale náhle padla bariéra. Slzy mala v očiach, keď ma pobozkala a priznala, čo som tušil už dávno. Tá "skúsená" žena bola ešte panna. Rozprávali sme sa do rána. O všetkom. A keď hovorím o všetkom, tak tým myslím naozaj o všetkom.

Bolo to viac ako keby sme sa tú noc celú vášnivo premilovali. Vstúpili sme do vyššieho štádia dôvery, ako je milostný styk. Bolo len otázkou času, kedy sa všetko dostane do normálnych kolají.Vlastne, hneď najbližší víkend som mal voľný byt. Tešili sme sa.

Celú dobu sa bála, že jej ublížim. Nakoniec mi ona ublížila zo všetkých žien najviac. Neobzrela sa cez cestu, keď sa ponáhľala z roboty a po troch dňoch v kóme, ma opustila. Možno len iróniou osudu sme si deň predtým sľúbili, že budeme "navždy svoji". Už viem, že nikdy nikto nemôže byť len môj...

Rok čo rok sa na jej hrobe objavia 15. apríla čerstvé kvety. Vraciam sa tam aj ja a každý rok prikladám kyticu čerstvých tulipánov. Dnes to bola desiata.

(Spísané podľa E.E., venované pamiatke Moniky P.)

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu